Vad ska stå på pennan

Home / Vad ska stå på pennan

Vad ska stå på pennan

Att dela ut gratisgåvor till kunder och kollegor är positivt av många olika anledningar: mottagaren blir glad och på så sätt får ditt firmanamn en positiv association, du erbjuder något som är användbart och din logo och kontaktinformation kommer att resa långväga. Hur fungerar det sistnämnd? Jo, om din reklampenna används av en person så kommer att din logo synas i dennes synfält så länge pennan är användbar. Det kan röra sig om många månader och under tiden kommer troligtvis många andra människor se pennan, och därmed sitt firmanamn, i flera olika kontexter. Pennan kommer att användas på jobbet, i hemmet, på restaurangen och semestern. Det fiffigaste av allt är om mottagaren så småningom förlorar pennan genom att till exempel lägga ifrån sig den på ett café så kommer förmodligen någon annan ta över dem och med det reser din logo vidare.

En av de många fördelarna med reklampennor, förutom att de är praktiska, är att de är lätta att alltid ha med sig, inte kostar mycket och tillräckligt med plats att få med all den information som du vill få ut. Det viktigaste är att firmanamnet syns väl och sedan kan man lägga till ett antal viktiga kontaktnummer, mejl och hemsida. Användaren behöver alltså inte leta efter din kontaktinformation utan den är hela tiden rakt framför honom eller henne. Har man ett lätt telefonnummer kan det dessutom vara så att kunden till sist lägger numret på minnet då det syns hela tiden.

Man kan disponera informationen på ett flertal sätt på pennan: till exempel kan man ha en större logga i mitten och kontaktnummer på vardera sidan. Man kan trycka dem som en lista så att användaren bara behöver vrida på pennan för att få all nödvändig information. Har man en webbsida med firmanamnet kan det till och med räcka med att man enbart trycker webbadressen på pennan.

LEAVE A COMMENT

All fields are mandatory.